Mi lista de blogs

lunes, 16 de noviembre de 2015

MARIA MONTESSORI

Qui és Maria Montessori?

- Maria Montessori (31 agost 1870 - 6 maig 1952), va ser una educadora, científica, metgessa, psiquiatra, filòsofa, psicòloga, devota catòlica, feminista, i humanista italiana. Va néixer Chiaravalle, província d'Ancona, Itàlia, en el si d'una família burgesa catòlica. La seva mare va ser Renilde Stoppani, mentre que el seu pare Alexandre era militar de professió i molt estricte; en aquesta època al que més aspirava una dona era a ser mestra, encara que en la seva família es reconeixia el dret a certa educació de la dona.



- És la creadora del mètode Montessori es basa en el desenvolupament del nen ideades per l'educadora italiana Maria Montessori a la fi del segle XIX i principis del XX. El seu llibre El mètode Montessori va ser publicat en 1912.

La cosmovisió d'aquest mètode és de gran rellevància per a l'educació vigent en el món sencer.

- Aquest mètode educatiu es caracteritza per posar èmfasi en l'activitat dirigida pel nen i observació clínica per part del professor. El propòsit bàsic d'aquest mètode és alliberar el potencial de cada nen perquè es "autodesarrolle" en un ambient estructurat. El mètode va néixer de la idea d'ajudar el nen a obtenir un desenvolupament integral, per aconseguir un màxim grau en les seves capacitats intel·lectuals, físiques i espirituals, treballant sobre bases científiques en relació amb el desenvolupament físic i psíquic del nen. Maria Montessori va basar el seu mètode en el treball del nen i en la col·laboració adult - infant.

- El principi fonamental del Mètode Montessori es resumeix en una frase: "Educació mitjançant la llibertat d'un mitjà preparat". 


- Alguns principis de l'educació Montessori extrets del llibre "Montessori, La ciència darrere del geni" (Lillard, 2005) són:

  •    Moviment i cognició: Els nens petits expressen els seus pensaments amb moviments de les mans, el que la va portar a relacionar el moviment i les sensacions amb el procés del pensament i el desenvolupament del coneixement.
  •  Interès: Un nen aprèn millor en contextos d'interès, ja sigui de preferències personals o en contextos d'interès creat per la guia o l'entorn (interès situacional). Basant-se en les seves observacions Maria Montessori va crear materials que responen a l'interès dels nens.

  • Interacció social a l'aula: l'aula Montessori és una aula integrada que agrupa nens de diferents edats, agrupats en rangs que van des dels dos a tres anys depenent de les capacitats i necessitats dels diferents centres educatius. Aquesta integració en rangs d'edats ajuden a desenvolupar la socialització i el lideratge.



A continuació us deixo la pel·lícula completa inspirada en la vida de Maria Montessori: "Maria Montessori: una vida dedicada a los niños":


                                 


En el següent link podreu trobar la informació més completa:


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.