Mi lista de blogs

martes, 6 de octubre de 2015

TEORIES SOBRE EL JOC


ANY            AUTOR                  TEORIA

1795             F.V.Schiller             Teoria de la potencia superflua: El joc permet disminuir l'energia                                                             que no ha consumit el cos per satisfer les necessitats biològiques                                                           bàsiques.

1883            Lazarus                     Teoria de la relaxació: El joc no produeix despesa d'energia sinó a                                                            l'inrevés, és un sistema per relaxar els individus i recuperar                                                                    energia en un moment d'abatiment.

1885            H.Spencer                 Teoria de l'energia sobrera: El joc és el resultat d'un excés d'energia                                                          acumulada. L'única diferència entre el joc i l'activitat estètica és                                                              que en el primer es manifesten les aptituds inferiors i en la                                                                      segona, les superiors.    

1846-1924     S.Hall                     Teoria de la recapitulació: Les persones rememoren o reprodueixen                                                          mintjançant el joc tasques de la vida dels seus avantpassats.

1898-1901    K.Gross                   Teoria de l'exercici preparatori o preexercici: El joc és una activitat                                                            que serveix per practicar o entrenar aquelles habilitats que més                                                              tard serán útils per a la vida adulta.

1856-1939    S.Freud                    El joc es l'expressió de sentiments inconscients. Compleis la funció                                                          d'expressar sentiments reprimits. Catarsi: els infants repeteixen                                                              les experiències que els han impressionat desagradablament, i                                                                gràcies a la repetició arriben a dominar els esdeveniments que per                                                          a ells van ser traumàtics. 

1873-1940    E.Claperède             Teoria de la ficció: La clau del joc és el component de ficció, la 
                                                         la manera de definir la relació del subjecte amb la realitat.

1986-1934    L.Vygotski               La zona de desenvolupament pròxim (ZDP), és la distancia que
                                            l'infant ha de recórrer entre el que sap i el que pot apendre.          
                                                      Vygotski considera que el joc constitueix el motor del
                                                      desenvolupament.

1896-1980     J.Piaget                   Teoria del desenvolupament: L'infant necessita jugara perquè és 
                                                       l'única manera que té de poder interaccionar amb la realitat que el 
                                                       desborda. Divideix el desenvolupament intel·lectual en: 
                                                       sensoriomotriu, preoperacional, operacional concret i operacional
                                                       formal.

Piaget: Va descriure el desenvolupament intl·lectual i el va dividir en quatre estadis:
   
   

A partir de
Estadi de desenvolupament
Tipus de jocs
0-2 anys
Sensoriomotriu
Funcional / construcció
2-6  anys
Preoperacional
Simbòlic / construcció
6-12 anys
Operacional concret
Reglat / construcció
>12 anys
Operacional formal
Reglat / construcció

Vygotski: Afirma que l'infant observa l'activitat i les conductes de les persones adultes que l'envolten, la imita i la transforma en joc, i és en el joc on adquireix les relacions socials fonamentals. 

A continuació us deixo video d'un anunci on podem veure un clar exemple de la imitació dels nens de les persones adultes que l'envolten. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.