ANY AUTOR TEORIA
1795 F.V.Schiller Teoria de la potencia superflua: El joc permet disminuir l'energia que no ha consumit el cos per satisfer les necessitats biològiques bàsiques.
1883 Lazarus Teoria de la relaxació: El joc no produeix despesa d'energia sinó a l'inrevés, és un sistema per relaxar els individus i recuperar energia en un moment d'abatiment.
1885 H.Spencer Teoria de l'energia sobrera: El joc és el resultat d'un excés d'energia acumulada. L'única diferència entre el joc i l'activitat estètica és que en el primer es manifesten les aptituds inferiors i en la segona, les superiors.
1846-1924 S.Hall Teoria de la recapitulació: Les persones rememoren o reprodueixen mintjançant el joc tasques de la vida dels seus avantpassats.
1898-1901 K.Gross Teoria de l'exercici preparatori o preexercici: El joc és una activitat que serveix per practicar o entrenar aquelles habilitats que més tard serán útils per a la vida adulta.
1856-1939 S.Freud El joc es l'expressió de sentiments inconscients. Compleis la funció d'expressar sentiments reprimits. Catarsi: els infants repeteixen les experiències que els han impressionat desagradablament, i gràcies a la repetició arriben a dominar els esdeveniments que per a ells van ser traumàtics.
1873-1940 E.Claperède Teoria de la ficció: La clau del joc és el component de ficció, la
la manera de definir la relació del subjecte amb la realitat.
1986-1934 L.Vygotski La zona de desenvolupament pròxim (ZDP), és la distancia que
l'infant ha de recórrer entre el que sap i el que pot apendre.
Vygotski considera que el joc constitueix el motor del
desenvolupament.
1896-1980 J.Piaget Teoria del desenvolupament: L'infant necessita jugara perquè és
l'única manera que té de poder interaccionar amb la realitat que el
desborda. Divideix el desenvolupament intel·lectual en:
sensoriomotriu, preoperacional, operacional concret i operacional
formal.
Piaget: Va descriure el desenvolupament intl·lectual i el va dividir en quatre estadis:
A partir de
|
Estadi de desenvolupament
|
Tipus de jocs
|
0-2 anys
|
Sensoriomotriu
|
Funcional / construcció
|
2-6 anys
|
Preoperacional
|
Simbòlic / construcció
|
6-12 anys
|
Operacional concret
|
Reglat / construcció
|
>12 anys
|
Operacional formal
|
Reglat / construcció
|
Vygotski: Afirma que l'infant observa l'activitat i les conductes de les persones adultes que l'envolten, la imita i la transforma en joc, i és en el joc on adquireix les relacions socials fonamentals.
A continuació us deixo video d'un anunci on podem veure un clar exemple de la imitació dels nens de les persones adultes que l'envolten.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.